איבדתי שעון זהב בחו"ל, האם יש לי ביטוח?

את הטור הבא התיישבתי לכתוב רק אחרי שנתקלתי שוב ושוב במקרים רבים בהם לקוחות פנו לסוכנות במקרים של אובדן או גניבה של תכשיט יקר בחו"ל על מנת לברר האם יש להם כיסוי ביטוחי.

במקרים הללו פרט לעוגמת הנפש הרבה עלול להיגרם נזק כספי גדול. אז רגע אחד לפני שאתם ממריאים לחופשה קסומה דפדפו על הטור הבא ותוודאו שאתם בטוחים.

ישנם כמה גורמים המכסים מקרים של אובדן וגניבה בחו"ל:

ביטוח נסיעות לחו"ל  

ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי לתכולה כללית/ מטען ומעניק החזר של עד 2500 דולר.   (סכום ההחזר משתנה מחברה לחברה ובהתאם להגבלות הפריטים של החברה המבטחת.)

  • במקרה של אובדן או גניבת תכשיט בחו"ל סכום ההחזר שתקבלו מחברת הביטוח יהיה ס"ה 300-500 דולר מתוך ה 2500 דולר הנ"ל.

לדוגמא: אם איבדתם תכשיט שעולה 10,000 ₪ תקבלו עליו החזר בסך של 300 עד 500 דולר. מכיוון שלפי הכיסוי בפוליסה  מתוך הסכום הכללי של 2500 דולר לביטוח תכולה הוקצב החזר של עד 500 דולר במקרים של אובדן/ גניבה של פריט יקר ערך כמו תכשיט.

  • מה קורה במקרה אובדן/ גניבה של מערכת פריטים/ תכשיטים?

ההחזר יתבצע בהתאם לסכום כוללני של עד 500 דולר אותו קבעו חברות הביטוח במקרים של אובדן/ גניבה בסך של עד 500 דולר.

לדוגמא: אם איבדתם קופסת תכשיטים בסכום של 100 אלף ₪ סכום ההחזר הגבוה ביותר שתקבלו יהיה 500 דולר. כלומר, ההחזר שתקבלו לא יהיה לפי ערכו של כל פריט בודד מתוך מערכת הפריטים אלא החזר כוללני עבור  קופסת התכשיטים כולה.

 

  • מה קורה אם יש לי ביטוח תכולה בייתי המכסה תכשיטים בכל הסיכונים:

בביטוח תכולה ביתי קיימת החרגה לכיסוי התכשיטים למקרים של אובדן או גניבה בחו"ל

אך ניתן לרכוש בחלק מהחברות הרחבה לכיסוי התכשיטים בחו"ל ולכן בטרם היציאה לחו"ל יש לבקש מהסוכן להוסיף כיסוי לתכשיטים גם בחו"ל.

במקרים של אובדן וגניבה המכוסים ע"י ביטוח נסיעות לחו"ל יש לפעול בהתאם להוראות חברת הביטוח.

להלן ההוראות:

הכיסוי הביטוחי תלוי במקום ומועד האבדה או הגניבה. האם המקרה התרחש בשדה התעופה בארץ / במהלך הטיסה / במהלך השהיה בחו"ל.

  • בהתאם לתנאי הביטוח כאשר המקרה אירע בשדה התעופה או באזור המטוס וקשור לתפעול לקוי של המוביל (מצוי יותר במקרים של אובדן) עליכם לדווח ראשית כל למשטרה המקומית ולהגיש לחברת הביטוח אישור על הגשת התלונה בה תציינו האם חברת התעופה שילמה את הנזק.
  • במידה והמקרה ארע מחוץ לתחום אחריותו של המוביל תצטרכו לפנות לתחנת המשטרה הסמוכה לאזור המקרה ולהגיש תלונה.
  • במידה ואין באפשרותכם לפנות לעבר תחנת המשטרה חובה עלכם לדווח על                     המקרה לחברת הביטוח באופן מידי באופן מקוון ע"י האפליקציה/ קבוצת ווצאפ של החברה המבטחת.

זהו, את רוב המידע בדבר גניבה או אבידה בחו"ל כבר קיבלתם אבל רקע לפני שאתם ממריאים קחו עוד טיפ אחד: 

בעת האריזה שימו לב שלא לקחת אתכם מוצרים יקרי ערך שאינם הכרחיים לכם. מקרה של אובדן או גניבה במהלך טיול או חופשה גורם לעוגמת נפש  רבה וההחזר הכספי לרוב נמוך  ואינו מספיק מפצה.

שתהיה לכם טיסה נעימה ובטוחה!

נגישות