ביטוח בריאות פרטי מול ביטוח משלים בקופ"ח, מה באמת בטוח?

מאת: אסתי שוורץ

כהורים, כולנו רוצים להבטיח את יציבות המשפחה בכל הנוגע לביטוח הבריאות שלנו ושל ילדינו. מעבר לביטוח המשלים אותו מציעות קופות החולים קיים גם המושג של ביטוח בריאות פרטי,

אז מה באמת ההבדל?

קראו את המאמר הבא והחליטו בעצמכם:

ביטוח בריאות פרטי מנוהל באופן מסודר וקבוע ע"י אחת מחברות הביטוח הגדולות אשר באמצעות פוליסת בריאות מפורטת מקבל המבוטח את כל תנאי הביטוח וזכויותיו.

ביטוח בריאות פרטי מעניק תמונת מצב ברורה ויציבה לאורך זמן. חברות הביטוח אינן נוטלות סיכונים ועורכות תיאום ציפיות מלא בין החברה לבין המבוטח בעת חתימה על הפוליסה ומספקות מידע אמין, ברור ומסודר על כל תנאי הפוליסה השונים ועלויותיה לאורך שנים.

מה שאין כן בביטוח המשלים בקופות החולים שם רשאיות הקופות לשנות את תנאי הפוליסה, הכיסויים והעלויות הכרוכות בה מעת לעת כראות עיניהם.

אם כן, ביטוח ביראות פרטי חוסך לכם מעקב אחר תנאי הפוליסה והעלות החודשית שלה ומעניק לכם רוגע ובטחון לאורך זמן.

נקודה נוספת ולא פחות חשובה:

מבין מעלותיו של הביטוח הפרטי קיימת יכולת ההתאמה של הביטוחים השונים לכל גיל ולכל מבטוח בהתאם למצבו הבריאותי. כלומר, הביטוח הפרטי אינו כולל רשימת זכויות ותנאים גנרית אלא כולל בתוכו פרמטרים המשתנים בין אדם לאדם על מנת להבטיח לכל לקוח את המענה הבריאותי המקיף והמהיר ביותר בעת הצורך.

יעילותו של הביטוח הפרטי מוכיחה את עצמה לא רק כשמדובר חלילה במקרים מורכבים ופרוצדורות מורכבות אלא להפך, גם ביום יום כאשר נזקקים לבצע בדיקה פחות שגרתית, כמו צילומים ויעוץ עם מומחים יזכה המבוטח למענה אישי, מהיר וזמין  אשר ברגע האמת יחסוך לו המתנה, בעיות מימון ובירוקרטיה אין סופית מול קופת החולים. זו אחת הסיבות ועוד אשר בגינה אנשים רבים לא מסתפקים בביטוח המשלים של קופת החולים ומצטרפים בנוסף לביטוח הבריאות הפרטי ובצדק!

גם בסל התרופות הביטוח הפרטי מוכיח את עצמו כרחב פי כמה וכמה מול סל התרופות הקיים בביטוח המשלים של קופ"ח. כיום החוק מונע מקופות החולים להציע למטופלים להרחיב את סל התרופות שיש ברשותם, אך בביטוח הפרטי הדבר אפשרי בהחלט ופותר את בעיות המימון הקשות הניצבות מול הלקוח בזמנים של מחלה קשה בה התרופה אינה כלולה בסל הבריאות של קופ"ח. ל"ע גם למחלת הסרטן קיימות בדיקות המתאימות את הטיפול התרופתי לסוג המחלה ומאפייני המטופל המזכה את המבוטח במענה מציל חיים. במקרים אלה, מי שאין ברשותו ביטוח בריאות פרטי לרוב נאלץ לוותר על הטיפול מציל החיים –או לשאת בעלויות כמעט לא הגיוניות למימון הטיפול.

לסיכום,

ביטוח הבריאות הפרטי מציע את הכיסוי הביטוחי הטוב ביותר והמהיר ביותר בהתאמה אישית לצרכי המבוטחים. גמישותו של הביטוח מעניקה ערך מוסף בעניין ההתאמה של סוגי הפוליסות השונות מהפוליסה הבסיסית ביותר עד המקיפה והרחבה ביותר.

אז אחרי שהבנו את ההבדלים בין סוגי הביטוח נשאר לכם רק להחליט נכון. בריאות תמיד!

נגישות