ברגע האמת, עד כמה אני יכול להיות בטוח שחברת הביטוח תעניק לי כיסוי הולם?

מאת: ישעיהו זינגר

כיהודים מאמינים פוליסת בריאות אינה רק בגדר המלצה אלא, אנו רואים בביטוח בריאות כחובת ההשתדלות וזו הסיבה שאנו ישנים טוב יותר בלילה.

האומנם? עד כמה ניתן לסמוך על ביטוח זה שיעמוד לך למשענת בעת צרה ל"ע?

קראו והישארו בטוחים.

בעת רכישת פוליסת ביטוח ישירות מחברת ביטוח( ולא דרך סוכן ) חשוב להיות ערים למדד אישור התביעה ולתהליך התביעות של החברה. בנוסף חשוב שנבין כי חברות הביטוח הגדולות אינן ארגוני צדקה והמטרה הסופית שלהן היא להרוויח. לפיכך בעת הגשת תביעה ישירה מול חברת הביטוח מן הסתם החברה תנקוט באמצעים להגנה על האינטרסים הפיננסיים שלה שלעיתים עלולים לגרום לדחיית התביעה או לעיכוב  וסחבת בירוקרטית אשר גורמים ללא מעט עוגמת נפש.

אחת הדרכים לצמצם את הסיכון למצב זה היא, להתנהל מול סוכן ביטוח שהינו בעל אינטרסים אישיים למען שביעות רצונו של המבוטח ויעשה את מירב המאמצים לכך שאחוזי התביעה יהיו גבוהים ומוצלחים ביותר. סוכן ביטוח מחויב לשירות והוא למעשה זה שבבוא העת "יריב" ויתאמץ בשביל שהמבוטח יקבל את הכיסוי המקסימלי. האחריות המוטלת על כתפיו של סוכן הביטוח כוללת גם טיפול בכיסויים הנופלים ב"תחום האפור" של הפוליסה (לדוגמה- לקוח שקיבל מחלה 3 ימים לפני סיום תקופת אכשרה, במקרה זה יש לחברת הביטוח את האפשרות לדחות את הפוליסה בכל תוקף אבל כשמדובר בהתנהלות מול סוכן ביטוח גם חברת הביטוח מעוניינת לשמר את יחסיה עם הסוכן על מנת שיפיק עבורה פוליסות נוספות ולכן עשויה לאשר את תביעת הפוליסה) וכן תמיכה בקבלת כיסוי מלא של הלקוח.

הפעם האינטרס זה בעצם אתה!

העולם שלנו עובד עם אינטרסים. בעת הגשת תביעה הסוכן אינו מממן אותה מכיסו הפרטי ולכן הוא יעשה את מירב המאמצים שהתביעה של הלקוח תתקבל במלואה על מנת שהלקוח יצא מרוצה וממליץ לכל מכריו וידידו וישבח את השירות שקיבל מאותו סוכן ביטוח מקצועי.

גם תהליך מכירת הפוליסה עובד לטובת הלקוח ושוב, מאותו אינטרס המניע את הסוכן למכור לך פוליסה עם כיסויים הולמים כדי שבמקרה הצורך הוא אכן יוכל לעמוד בהתחייבות ולהעניק את הכיסוי המשתלם ביותר.

גם בתוך העולם הפנימי של סוכני הביטוח יש אינטרסים. בטרם הנכם פונים לחתום פוליסה וודאו כי סוכן זה הינו בעל קשרים חזקים עם חברות הביטוח. סוכנות יציבה וגדולה מסוגלת להפעיל כוח חזק יותר ויכולת ההשפעה שלה על חברות הביטוח עלולה להיות משמעותית עבורכם ברגע התביעה. הניסיון הוכיח כי חברות הביטוח נוטות לאשר תביעות סוכנים שיש להם רקורד של תביעות איכותיות וסוכנים שיש להם כוח קנייה משמעותי בשוק מתוך אינטרס להגדיל את כמות ואיכות הלקוחות של החברה הגדולה ומקדמות עבורם הטבות ומהליכים. סוכן ביטוח שיש לו מוניטין טוב וקשר חזק עם חברות הביטוח יכול לא פעם לזרז את תהליך התביעות ולהבטיח שהלקוח יקבל את התוצאה הטובה ביותר.

בשביל להמחיש זאת אפשר לקחת דוגמא מעולם הסלולר:

דמיין כי הנך נכנס לחנות סלולר ומבקש מהמוכר שאינו בהכרח מוכר לך לקנות מכשיר פלאפון חדש, הגיוני מאוד שתחשוש, תבדוק ותשאל שוב ושוב לגבי הקליטה של המכשיר, איכות השמע וכו' משום שאינך בטוח מהו אינטרס המכירה של בעל העסק. (לדוג' אולי הוא מציע לך מכשיר ספציפי עליו הוא עושה אחוזי רווח גדולים יותר?) אבל אם בחרת להיכנס לחנות סלולר של חבר טוב, מכר או חנות בעל שם ווותק, בוודאי שהרכישה שלך תהיה רגועה יותר כיון שאתה יודע בברור שהאינטרס של המוכר הוא לשרת אותך נאמנה כחבר או כלקוח בחנות בעלת השם הטוב והוא לא מוכן לקחת סיכון שתצא לא מרוצה וחלילה תפגע בשמו או במוניטין שלו.

כך בדיוק מתנהל לו גם עולם הביטוח וכמו שכבר אמרנו בתחילת המאמר, הכל עניין של אינטרסים.

אז אם אתם לקראת הצטרפות לפוליסת בריאות נצלו את האינטרסים לטובתכם. גשו אך ורק לסוכנות ביטוח שתישאר נאמנה עבורכם בכל מקרה חירום רפואי ותשרת את האינטרסים שלכם לפחות כמו בסוכנות הביטוח של מנדי גפנר, בה רק בשנה האחרונה התקבלו תביעות בסך של 30 מיליון שקלים!

סכום לא מבוטל זה  הוא העדות הטובה ביותר למחויבות של הסוכנות ללקוחותיה וליכולותיה המרשימים בכל הנוגע לטיפול איכותי בתביעות. עובדה נוספת המעידה על עוצמתה של הסוכנות היא עצם היותה  הסוכנות הגדולה במגזר החרדי אשר מונעת מאינטרסים לשרת את הקהילה החרדית וכבר צברה בזכות כך מוניטין חזק ורקורד של הצלחה.

יש לנו אינטרס חזק לשרת אתכם ברגע האמת וזה בטוח מה שאתם רוצים!

נגישות