גם בביטוח רכב- נוהגים בזהירות!

מאת: שוקי גוטפריד

כמנהל מחלקת מכירות ביטוח רכב אני חייב לומר לכם כי ביטוח זה מורכב מכל כך הרבה פרמטרים חשובים שונים אשר בשלם עלויות הביטוח משתנות מפוליסה אחת לשניה גם כשמדובר באותו רכב בדיוק.

במאמר הבא אספר לכם בקצרה על מהותו של ביטוח הרכב וכמה כל סעיף בו יכול להיות קריטי עבורכם ברגע האמת.

תישארו ערניים.

אחת השאלות הנפוצות של בעלי הרכב הם "למה חבר שלי משלם מחיר X על הביטוח ואני מחיר Y, כאשר שנינו באותו גיל ומבטחים את אותו סוג רכב?" או לדוגמא במקרים של תביעה "מדוע אני נאלץ לשלם 5000 ₪ השתתפות עצמית וחבר שלי רק 2500 ₪?"

ועוד שאלות כאלה ואחרות העוסקות בעלויות הביטוח וההשתתפות עצמית של בעלי הפוליסה.

התשובה היא לא אחת אבל היא תלויה בדבר אחד: בכל ביטוח רכב ישנם גורמים המשפיעים על הפרמיה ( שם מקצועי של תעריף בביטוח י.ג)

כעת אשמח לעשות עבורכם סדר קצר ויעיל שייתן לכם את הידע לקראת ביטוח הרכב:

נתחיל עם "ביטוח חובה"

ביטוח חובה הינו ביטוח המכסה אך ורק נזקי גוף של היושבים ברכב או עוברי אורח שנפגעו על ידו.  הפרמטרים המשפיעים על גובה השתתפות עצמית במקרה של תאונה הינם: וותק הנהג, תביעות ושלילות, גודל המנוע של הרכב וכן מספר הנוסעים המותר ברכב .

על ביטוח בסיסי זה ניתן להוסיף:

ביטוח צד ג' – ביטוח המכסה נזקים לצד ג' (כגון רכב חולף /עמוד תאורה של העיריה וכו') או

ביטוח מקיף (כולל בתוכו צד ג' ובנוסף מכסה גם נזקים לרכב של המבוטח )

המחיר בביטוחים אלו נמדדים לפי גיל הנהג וניסיון הנהיגה של הנהג כלומר, ככל שהנהג יותר וותיק ובעל ניסיון על הכביש, חברת הביטוח תגבה לו עלות נמוכה יותר מהסיבה כי הסיכוי והסיכון של הנהג נמוך יותר. וכן להפך ככל שגיל הנהג צעיר יותר ורישיונו טרי יותר, עלות הביטוח עבורו תהיה גבוה יותר.

בעת בחינת כיסוי ביטוחי נשקלות גם הנקודות הבאות: האם יש לנהג רכב בבעלותו? האם היו לו תביעות ב 3 שנים האחרונות? מהם סיכויי הגניבה של רכב מהסוג זה? וכאמור גם כאן, גיל הנהג משפיע על תעריף ההחזר.

עד כאן נושא עלויותיו המשתנות של ביטוח רכב בהתאם לפרמיה.

כעת אגע ברשותכם בנקודה נוספת:

מהם הכיסויים הקיימים ביטוח רכב, חשיבותם ורמתם המשתנה בין חברות הביטוח השונות.

אפתח בדוגמא: אל הסוכנות שלנו פנה יום אחד ידיד אשר אינו מבטוח דרכינו בביטוח הבריאות אך נאלץ לבקש את עזרתנו בעקבות הסיפור הבא:

בבוקרו של יום בהיר קם אותו ידיד ובעת שנכנס לרכבו גילה כי לרוע מזלו המראה הימנית תלושה.

לאחר רגע של בהלה הוא נזכר כי יש לו כיסוי ביטוחי ומהר לפנות למרכז השירות של החברה המבטחת את רכבו, לאחר בדיקת החברה נאמר לו ביובש כי עלות ההשתתפות שלו עבור תיקון המראה עומד על כי 10,000 ₪! לתמיהתו הובהר לו כי במסגרת הביטוח שלו הכיסוי על מראות הינו עד לסכום של 4,000 ₪ ואילו מראה לרכב שלו עולה 14,000 ₪.

אין לתאר את עוגמת הנפש של אותו ידיד שפנה אלינו לבקשת עזרה ובשאלה האם ניתן לשנות את היקף הכיסוי בכל דרך שהיא, לצערנו הפעם היה מאוחר מידי.

סיפור זה ועוד סיפורים דומים שאנו נתקלים בהם ביום יום ממחישים בצורה חיה את נכונות המשפט: זול לא בהכרח זול ויקר לא בהכרח יקר .

בעת ביטוח הרכב יש לנהוג באחריות ומתוך חשיבה על כל פרט על מנת שבבוא היום כל פניה שלכם תיענה ותיפתר על הצד הטוב ביותר.

ביטוח בחברת ביטוח שאכפת לה מכם יאפשר לכם לקבל מענה מקיף וללא הגבלה על פנסים, מראות צד, גרירה, חילוץ, מונית במקרה של רכב תקוע ועוד שלל הרחבות שברגע האמת תשמחו מאוד לקבל אותן.

רוצים לנהוג נכון? פנו עוד היום לקבלת הצעה משתלמת ומדויקת לרכב שלכם.

שלכם שוקי גוטפריד

מנהל מכירות מחלקת רכב בית שמש

נגישות