הם היו שם, רגע אחד לפני, וגם אני.

מאת: בנימין שכטר

את רחל פגשתי לפני שנה בערך. ממש באקראי

באותו מפגש הצעתי לה לצרף את משפחתה ל"ביטוח בריאות מורחב"

רחל לא מהירה להתלהב והביעה התלבטות עמוקה. מסתבר שהיא לא ממש הבינה לאיזה צורך עליה להחזיק ברשותה מוצר יקר שכזה  וטענה בפני כי היא כבר מבוטחת דרך קופ"ח בביטוח המשלים ואפילו ציינה בגאווה כי היא "מקושרת" למספר דמויות מפתח ומקשרי קהילה בקופה שלה וכי היא חשה מספיק מוגנת כנגד כל צרה שלא תבוא.

מתוך מודעות לחשיבותו של ביטוח בריאות לא התייאשתי, פרסתי את מלוא התמונה בפניה של רחל, הסברתי לה שוב את המשמעות של ביטוח בריאות ואת ההבדלים העצומים בהיקפי הכיסוי של ביטוח קופ"ח מול ביטוח בריאות פרטי המספק מטריית הגנה מושלמת.

ב"ה בסיומה של פגישה, רחל ובן זוגה אישרו את הצטרפותם ל'ביטוח בריאות מורחב' בעבורם ובעבור כל בני משפחתם.

'כעת, לאחר שחתמתי על כל המסמכים שהגשת בפניי, אני אכן חשה בטוחה ביותר', שיתפה עמי את רחשי לבה.

כך נפרדנו.

ארבעה חודשים חלפו ושוב אני ורחל נפגשים.

ביום בהיר אחד, אני מרים את שפופרת הטלפון. על הקו נמצאת גב' רחל. היא שחה לי לתומה, כי בנה בן החמש-עשרה מתלונן על כאבים חזקים בגבו, ועל כן הם מעוניינים לבקר אצל אורתופד מומחה באופן פרטי וכעת היא מתקשרת לברר האם ביקור כזה כלול בסל הביטוח. לאחר בדיקה מהירה גיליתי כי אכן תקופת האכשרה בת השלושה חודשים הסתיימה ושמחתי לעדכן אותה שהבדיקה אפשרית בהחלט ותזכה אותה בקבלת החזר לאחר ביקור אצל הרופא.

אבל כאן הסיפור לא נגמר או יותר נכון, הוא רק התחיל.

מאחר והכאבים של הילד חרגו במקצת מהנורמות המקובלות, רצה הרופא הבכיר לשלול חששות אחרים, לשם כך הפנה את הבחור לערוך בדיקת M.R.I, ועוד שלל בדיקות מקיפות אחרות. בהיותם מבוטחים ב'ביטוח בריאות מקיף', הם זכו לבצע את הבדיקות באופן פרטי וכמובן, ללא כל המתנה וללא שום צורך בחסדם של עסקנים כאלו  ואחרים.

התוצאות, גם הן הגיעו מהר מאד. רחל גילתה לחרדתה, כי לבנה היקר ישנו 'גידול' בעמוד השדרה ל"ע. חוות דעתם של הרופאים הייתה נחרצת: הבחור זקוק בדחיפות לערוך ניתוח להסרת הגידול.

מאותו הרגע פרצה מהומה רבתית בלשכת הביטוח, מלכתחילה חברת הביטוח גררה רגליים, נמנעה מלנקוט בהליכים משמעותיים ואף רמזה על כך כי ברצונה לדחות את התביעה בטענה כי המקרה חופף מאד עם תקופת האכשרה כזכור, עברו רק ארבעה חודשים מתחילת מועד הביטוח!

כסוכנות הביטוח הגדולה במגזר ומתוך מחויבות לשלום לקוחותינו נעמדה הסוכנות על רגליה האחוריות, ערבנו את בחירי חברת הביטוח ופעלנו בנחרצות להבטיח לבנה של רחל את הכיסוי הביטוחי הרחב ביותר כולל מימון לניתוח דחוף שהתבצע ע"י אחד המנתחים הבכירים בארץ, וכל זה מבלי שמשפחתה של רחל נדרשה להוציא אף לא שקל אחד מכיסה, בזמן שכל קופת חולים אחרת לא הייתה מעניקה שום כיסוי לפרוצדורה רפואית זו.

בסיומו של הליך קצר אך משמעותי זה – התקשרה רחל להודות על שעמידתי בעוז לימינה בעת צרה וביותר – על כך שארבעה חודשים קודם לכך הייתי שליח נאמן ע"י שלא הרפיתי ממנה עד שרכשה  את הביטוח שהציל אותה ואת משפחתה, בסופו של דבר מקריסה נפשית וכלכלית!

בסיומו של אותו סיפור בו אני ממשיך להתפלל לשלומו של בנה של רחל, לא נותרו בפי עוד הרבה מילים על חשיבותו הבלתי מעוררת של ביטוח בריאות למשפחה כולה ולאחל לכל אחד מכם שלעולם לא תזקקו לו ולעולם תישארו בטוחים ומבוטחים.

שלכם!

בנימין שכטר.

נגישות