לשלם לבד את המשכנתא? למה מה פתאום…

הידעתם שיש דרך דרכה תכסו חלק מהמשכנתא מבלי שתקומו מהספה? אני נרגש לגלות לכם את הסוד הזה, משום שאני מאמין שהתועלת שלו אדירה וחובה שתדעו עליו. תהיו איתי ואל תודו לי אח"כ. פשוט תרימו טלפון ואשמח לתת לכם ייעוץ מותאם כדי שתתחילו פשוט לעשות כסף. ובכן.
הנך עומד לפני רכישת רכב?
מתכנן ליטול משכנתא לקראת שיפוץ הדירה?
או כל הוצאה גדולה המצריכה לקיחת כספים מהבנק בצורת הלוואה כזו או אחרת?

עצור לדקה, קרא את השורות הבאות, ואז תחליט.
הרי לא תפסיד כלום, מקסימום תרוויח? נו, נתמודד עם זה.

אז נניח ואתה נוטל מהבנק הלוואה/משכנתא ע"ס 500,000 שקלים. רק שבמקום לשים ישירות בחשבון הקבלן או במשרדי יבואן הרכב, הפקד אותם בחברת הביטוח. כעת הנך זכאי להלוואה מחברת הביטוח בגובה של עד 80% מסכום ההפקדה. ובדוגמא הנ"ל: 400,000 ₪. איתם לך בשמחה ובנה ביתך כרצונך. או לחילופין החל בנסיעה בטחה ונעימה ברכבך החדש (לא לפני שדאגת לפוליסת ביטוח שווה מבית 'גפנר ביטוחים ופיננסים' כמובן) ומעתה הנח למאה האלף שקלים שהשארת בהפקדה שבחברת הביטוח לעשות עבורך תשואה במסלול שתבחר אחרי ייעוץ בהתאמה.
למה אני אומר 7 שנים? כי חברות הביטוח מעניקות את ההלוואות הללו בפורמט שנקרא 'הלוואת בלון' (כלומר אתה לא מחזיר שקל במהלך התקופה הזו עד לתאריך נקוב) לתקופה בת 7 שנים. בזמן הזה יהיו תנודות לכאן ולכאן בשוק המניות וההשקעות, אך כיוון שהכסף שלך ממילא מושקע לטווח זמן ארוך מספיק, – דהיינו, תקופת המשכנתא או ההלוואה שניתנה לך מהבנק- יש להם את מרחב התמרון להספיק ולתקן את הירידות בעליות רווחיות. מה שיוסיף לך עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים לחשבון. כשהעלות שלך היא זולה. ולצורך המחשה ננסה להרכיב סימולציה פשוטה.

הפקדת סכום של 500,000 ₪ ונטלת מולם הלוואה של 400,000. בתום 7 שנים יש בחשבונך שבחברת הביטוח סכום הפקדה של 500,000 עליהם צברת תשואה של 4.5 אחוז במסלול הכללי
( לפי הרווחים של חמשת השנים האחרונות זה הרוויח 7.5 %) ועוד 400,000 שקלים בהלוואה אותן הינך אמור להחזיר בתופסת העלות שלה בסה"כ 37,850 שקלים. הרווח של 4.5 % על אותם 500,000 שהפקדת מסתכם בלא פחות מ 139.066 ₪. ובניכוי עלות ההלוואה נותרים לך בחשבון 101,216 שקלים חדשים תרתי משמע (לפי התשואות בשבע השנים האחרונות הסכום היה עומד על 241,246 ש"ח) בנוסף על 100,000 שצברת מההון העצמי.


המהלך פשוט ביותר, והוא מבוסס על הקו שאומר, אם חברות הביטוח נותנות אפשרות להטבה כלשהיא, אני "ממנף" אותה וגורף דרכה כסף שכולו רווח נקי. במספר פעולות פשוטות אני יכול לממן יותר מ50% מעלות השיפוץ, הקניה, או המשכנתא עליהם התחייבתי.

נקוט כלל זה בידך: מינוף – לראות בכל הוצאה, אופציה ליחידת הכנסה פאסיבית!
אז פשוט הגיע הזמן שלא תשלם יותר את המשכנתאות לבד. תן לתשואות לשלם עליהם
וכל שעליך לעשות הוא לחייג אליי. ואם אני עדיין לא מוגדר בחיוג מקוצר במכשירך. הואל בטובך להקיש את המספר 0549077087. ואני כזכור…נחום, אם שכחת.

 

אז אם אתם לא מתנגדים לכיסוי לחלק נכבד מהמשכנתא או ההלוואה שלכם, דברו איתי:
נחום גפנר
מנהל החטיבה הפיננסית במנדי גפנר ביטוח ופיננסים.


אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות,
המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם

נגישות