קיבלתי מכתב בנוגע לפוליסת המבנה העומדת להסתיים, מה זה אומר?

מאת: חיים הורביץ

פוליסת מבנה שייכת לנושא הלוואת המשכנתא שלך. לפוליסה זו הצטרפת בעת לקיחת המשכנתא כחלק מהתנאים אותם הבנק דורש לצורך אישור המשכנתא והם: ביטוח חיים ומבנה.

קצת על ביטוח חיים:

ביטוח חיים נועד עבור שמירת בטחונו של הבנק במקרה ל"ע של פטירת אחד מהמלווים העשויה לערער את התשלום הסדיר של המשכנתא. ביטוח זה מבטח את הבנק בכך שבמקרה פטירה ח"ו, חברת הביטוח תחויב להשלים עבור הבנק את סכום המשכנתא של אותו מבוטח.

פוליסת ביטוח חיים זוהי פוליסה קבועה הנחתמת לתקופת חודשים מסוימת ותנאיה אינם משתנים.

ומהו ביטוח מבנה?

ביטוח המבטח את הקונה בכל הקשור למבנה עצמו- לדירה ומכסה את המבוטח ואת הבנק במקרים של נזק לא צפוי לדירה. (שריפה, שיטפונות ופגעי טבע נוספים) במקרים כאלו ודומים להם חברת הביטוח תעניק כיסוי לתשלום על הדירה או בנייתה מחדש.

פוליסת ביטוח מבנה הינה לזמן מוגבל של כשנה. כלומר, אחת לשנה יש לשים לב לחדש את הפוליסה ולוודא שהיא אכן ממשיכה להעניק ביטחון ללווה ולמלווה – ללקוח ולבנק.

אם כן, במקרה בו קיבלת מכתב/ הודעה על סיומו של ביטוח המבנה עליך ליצור קשר עם סוכן הביטוח על מנת שהוא יעדכן את הפוליסה בבנק.

אזהרה: כפל ביטוחים זה כאן!

במקרה בו הלקוח אינו ממהר לעדכן את הסוכן על סיומה המתקרב של הפוליסה, בסיום תקופת הביטוח הבנק  יפיק בעצמו פוליסת מבנה חדשה ללקוח וכאן נוצר כפל ביטוחי המכפיל את סכום הביטוח וגורם לתשלומים מיותרים ללקוח.

מדוע חברות הביטוח מסתמכות בהודעה ללקוח ולא שולחות עדכון שנתי של הפוליסה ישירות לבנק?

רוב חברות הביטוח כן מעניקות את השירות ויוצרות עדכון אוטומטי של ביטוח המבנה מול הבנק, אך מחשש שמא הפעולה לא תתקבל בבנק מכל סיבה שהיא, חברת הביטוח מבטחת את עצמה ע"י הנפקת מכתב ללקוח ומיידעת אותו על מנת שהפעולה תתבצע באופן הטוב והבטוח ביותר.

ביטוח החיים וביטוח המבנה הם ערך חשוב מאוד לבית שלכם!

המלצה שלי: צרו קשר עם סוכן הביטוח אחת לתקופה על מנת לבדוק את תקינותם ותוקפם.

בברכה

חיים

נגישות