רופא פרטי. מי, למה ומתי?

על השאלה הזו אני עונה כאן עקב פניות ושאלות רבות שהתעוררו
בנושא היוועצות ופניה לקבלת מענה רפואי מאת רופא מומחה או רופא פרטי. בשביל להבין מי זכאי לכך, מתי זה באמת משתלם מוגש לפניכם הטור הבא בו תקבלו מידע ומענה ברור לשאלותיכם. 

 

מוישי, אברך כבן 30 עובד ומנהל שגרת חיים רגילה, לא עמוסה וב"ה גם לא מאוד לחוצה פרט לכאב ראש טורדני אחד שקם אתו בבוקר בהיר וסירב לעזוב אותו למנוחתו.

כאברך אחראי מיהר מוישי להזמין תור לרופא המשפחה ולשוחח עמו על כאב הראש הטורדני שלא חולף. רופא המשפחה ביצע מספר בדיקות נוירולוגיות ובסיומם הפטיר: הכל נראה תקין,  יתכן שזהו קצת לחץ או נפילת מתח שאתה משחרר באופן כזה .הרופא המליץ למוישי לחכות מספר ימים ולקוות שהכאב יחלוף , בתקווה זו הסתיימה הפגישה ביניהם.

עברה תקופה הכאב לא הרפה ומוישי שוב ביקר אצל רופא המשפחה ושוב הכל נראה תקין.
מוישי נדרך, לא יתכן להמשיך כך. הכאב מטריד את מנוחתי הגופנית והנפשית, אני מעוניין לבצע את כל הבדיקות המקיפות על מנת להרגיע את עצמי ולהיות בטוח שאני בריא ושלם!
בסיומם של שכנועים רבים ושידולו של הרופא זכה מוישי לקבל לידיו את ההפניה שכה ציפה לה. בדיקת CT ראש.

בבוקר למחרת גולל מוישי את סיפורו בפני החברותא שלו וכיצד הוא ממתין כעת לבדיקת סי.טי מקיפה אשר בסיומה הוא מקווה לקבל תוצאות טובות ומרגיעות.
"רופא פרטי ניסית?" שאל אותו החברותא המסור, "לא" אמר מוישי שרעיון כזה אכן לא עלה במוחו כלל וכלל.
"לך לרופא פרטי שיבדוק אותך כמו שצריך בלי טרטורים ופרוצדורות" אמר לו ומיד מסר לידיו של מוישי שם של רופא מומחה ומנהל מחלקה בבית חולים מפורסם במרכז הארץ.

מוישי פנה להזמין תור באופן פרטי ולמרבה הפלא תוך יום הוא נפגש באופן פרטי עם נוירולוג מומחה. הנוירולוג ביצע את הבדיקות השגרתיות וראה גם הוא שהכל בסדר אבל בכל זאת הנחה את מוישי לגשת לבצע בדיקת MRI "כדי שנהיה בטוחים ורגועים" סיים בחיוך את הפגישה. מוישי נדהם באיזו קלות הוא השיג טופס מבוקש כל כך. הרי רק עבור בדיקת CT הוא נאלץ להמתין שבועיים עד לאישורו של הנוירולוג בקופת החולים והנה הרופא הפרטי מציע לו לבצע בדיקה מקצועית יותר, יקרה וביראה יותר בכזאת קלות?

וכאן אסביר:

הסיבה לכך פשוטה. לקופת החולים יש תקציבים, כמובן שהצרכים של מבוטחי קופות החולים הם הרבה מעבר לתקציב מה שגורם לכל קופת חולים לשקול כל בקשה בכובד ראש ולצמצם כמה שיותר את אישורי הבדיקות המורכבות. רופא המטפל במסגרת קופת החולים אינו רשאי לאשר בדיקת MRI לכל פציינט שדורש זאת אלא ראשית לבצע בדיקות מקדימות שיצדיקו את מתן האישור לבדיקה. כך ובעוד מקרים רבים אין לקופת החולים את היכולת לסייע למטופל ולהעניק לו את לכל המענה הרחב לצרכיו הרפואיים השונים. 

בשונה מכך היא ההתנהלות מול רופא פרט אשר אינו כפוף לשום מערכת ויש לו את הסמכות להחליט על דעת עצמו ואין מי שיערער על החלטותיו. 

אז מה? איך אפשר להגיע לפגישה עם רופא פרטי ?

לפגישה עם רופא פרטי ניתן לגשת בשני אופנים: 

דרך קופת החולים: בהתאם לתנאי הקופה והביטוח בו אתם חברים. בדרך כלל ניתנת אפשרות לבקר אצל רופא פרטי המופיע בתוך רשימת הרופאים הפרטיים שעובדים עם קופת החולים כ  4 פעמים  בשנה.

דרך חברת הביטוח בעת הצטרפות לפוליסה של ביטוח בריאות ניתן לרכוש כיסוי של ייעוציים ובדיקות המאפשר ללכת לכל רופא מומחה בארץ באופן פרטי עם השתתפות עצמית נמוכה.


בסוכנות הביטוח שלנו למשל מעניקים גם שירותי קביעת תורים מהירים לרופאים פרטיים ומומחים בכל התחומים וכן לבדיקות רפואיות מהירות.

ומה עוד אנחנו מחדשים לכם?

אנו עובדים עם חברות ביטוח המאפשרות לצרף לכיסוי הרפואי גם מבטוחים שכבר קיימת להם בעיה רפואית מבלי שיקבלו החרגה.

מה זה אומר?
גם מבוטח עם בעיה לבבית כרונית זכאי לרכוש אצלנו כיסוי ביטוחי ומיד בסיומם של 3 חודשי ההכשרה הוא יכול לפנות לכל קרדיולוג בארץ ליעוץ פרטי.

"מיותר לציין את היתרונות הרבים שמשיגים כאשר ניתן להגיע לרופא מומחה בהישג יד ובמהירות, לצערי יש כל כך הרבה אנשים שאובחנו עם מחלה קשה באיחור והיו יכולים לחסוך הרבה עוגמת נפש וצער באבחון מוקדם יותר ולקבל מענה רפואי מקצועי, ישיר ומהיר, כמובן הכל מן השמיים אבל חובת ההשתדלות מוטלת עלינו ובפרט בתחום כזה על כבר נצטווינו בתורה, ונשמרתם."

נגישות