רפואה פרטית בישראל, למה זה כל כך חשוב?

מאת: מנשה כהן

בעידן 2023 בו קופות החולים מפתיעות חדשים לבקרים בהטבות אין סוף בניסיון לקושש עוד מספר לקוחות חדשים אנו זוכים לקבל מהקופות מעטפת בריאות כמעט מלאה עבור כל סוגי הבעיות הרפואיות ולא רק, גם תחומים אמבולטוריים ופרוצדורות בעולם האסתטיקה כבר כרוכות בסל. רק תבואו!

וכאן השאלה: במידה וקופת החולים מסוגלת להעניק כיסוי מספק לרוב הצרכים היומיומיים שלנו מדוע רבים עדין בוחרים ללכת לניתוחים, התייעצויות וכו' באופן פרטי?

התשובה פשוטה מאד. יכולותיה של קופת החולים לבוא לעזרתנו היא בעיקר כשמדובר בתור דחוף לרופא משפחה או רופא ילדים אך הסחבת מתחילה בדיוק כאשר אנו זקוקים לפגוש בדחיפות רופא מתמחה מסוים כמו נוירולוג, גסטרואטרטרולוג ועוד שם ידיה של קופת החולים כבולות באין סוף של בירוקרטיה וסדרי עדיפויות ארוכים ומותירה אותנו חסרי סבלנות בתחתית התור.

במבחן המציאות נראה כי ברגע בו לקוח זקוק לייעוץ זה בד"כ עקב מצב רפואי דחוף אשר אינו סובל דיחוי ואפילו עלול להיות מסכן חיים. ברגע הזה הוא הופך להיות חסר סבלנות ומעוניין שמשהו יעשה בשבילו הכל! כדי להשיג בהקדם את התור המיוחל. כאן עומד ביטוח הבריאות לימינו של המבוטח ומחייב את סוכן הביטוח לסייע לו באופן המהיר ביותר.

חשוב לדייק כי לעיתים המקרה אינו כל כך דחוף כמו אותו לחץ נפשי המתעורר בקרב החולה עד לאבחון שנקבע לו ע"י קופות החולים, נקודה רגישה זו ברורה לסוכן הביטוח והוא יעשה את המקסימום בשביל למצוא תור פנוי בהקדם גם אם לא מדובר במקרה חירום אלא רק בשביל בריאות הנפש ושלוות הלקוח שבוודאי חשובה לא פחות.

גם המשך התהליך קל ומהיר יותר לבעלי ביטוח בריאות פרטי. פעמים רבות לאחר התייעצות עם רופא הוא מפנה את הפציינט לבצע מספר בדיקות מקיפות ( כמו אולטראסאונד, צילום רנטגן וקל וחומר בדיקות M.R.I) אשר לכאורה נחשבות כבדיקות פשוטות אך ההמתנה עבורם עלולה להיות מורטת עצבים, בביטוח הפרטי יעשו מאמצים למצוא תורים מהירים בזמינות גבוה עבור בדיקות אלה וייסעו  בסיום התהליך ללא קושי ובזבוז זמן ואנרגיה.

חשיבותו של ביטוח הבריאות הוכיחה את עצמה גם בחיסכון בירוקרטי למבוטח. כיום כל גישה לניתוח או למיון מצריכה אותנו להשיג קודם לכן טופס 17 – התחייבות של קופת החולים ואישור שלה על סיבת ההגעה לבית החולים. בשונה מכך בעולם הרפואה הפרטית שנותנת מענה מהיר ומידי (בד"כ עוד באותו היום) וללא צורך בבירוקרטיה.  

המעלה הנשגבה ביותר היא הידיעה כי אבחון מוקדם יכול להציל חיים!

בכל מקרה בו המטופל חושש לבריאותו או לבריאות יקירו הוא חייב לקבל מענה מהיר, כדי לא לאבד סיכויים של החלמה מהירה או בלימת נזקים במקרים של מחלה קשה ח"ו ואת זאת קופות החולים אינן מסוגלות להבטיח ברגע האמת.

נכון, אי אפשר להתעלם מעלויות הטיפולים בעולם הרפואה הפרטי.

בשביל לסבר את האוזן להלן כמה דוגמאות לעלויות הגבוהות של בדיקות פשוטות המתבצעות באופן פרטי:

בדיקת אולטרסאונד בודדת עומדת על סכום של כ 1300 ₪

בדיקת c.t.  פרטית עומדת על סכום של 3000 ₪ ולעיתים יותר.

בדיקת m.r.i.  פרטית יכולה גם להגיע ל 7000 ₪

יעוץ פרטי אצל רופא לרוב נע בין 1000-1200 ₪

וניתוח פרטי יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

רבים מאנשים אשר אין בבעלותם ביטוח בריאות פרטי אינם מסוגלים לעמוד בתשלומים גבוהים אלו ובמקרים פחות דחופים הם מעדיפים לשלם את מחיר ההמתנה ופונים לקבל את השירות הרפואי באמצעות קופות החולים.

ביטוח בריאות כולל סעיפים וקריטריונים שונים בין אדם לאדם אך באופן כללי ניתן לומר כי כמעט כל מבוטח יהנה מ:

  1. ניתוחים בארץ מהשקל הראשון – נותן למבוטח החזר מלא על כל ניתוח רפואי באופן פרטי –  ללא השתתפות עצמית כלל.
  2. התייעצויות ובדיקות- מעניק אופציה של יעוץ פרטי או בדיקות אבחנתיות באופן פרטי עם החזר של עד 80 % מהעלויות.
  3. ישנן פוליסות מסוימות שיש המכסות גם בדיקות נוספות במהלך הריון, קורס הכנה ללידה, משכב לידה ועוד.

לסיכום , הרפואה הפרטית מסוגלת להעניק לכם את כל שירותי הרפואה בזמינות יותר גבוהה והרבה יותר נוחה. בטרם אתם ניגשים לנצל את שירותי הרפואה הפרטית בדקו עם סוכן הביטוח שלכם כי אכן יש לכם את הכיסוי הספציפי לבעיה שלכם והמשיכו בבטחה לקבל את המענה הרפואי המגיע לכם.

תהיו בריאים תמיד!

נגישות